Τα σχολεία άνοιξαν με τους χειρότερους δυνατούς όρους. Η κυβέρνηση έχει πει την τελευταία της λέξη και αυτή δεν είναι άλλη από το να βάζει ως προτεραιότητα την οικονομία έναντι της υγείας, πόσο δε μάλλον της εκπαίδευσης. Τα σχολεία άνοιξαν, χωρίς καν την στοιχειώδη και αναγκαία παράταση λόγω των 50.000 κρουσμάτων και της αναγκαίας επιδημιολογικής ανάλυσης, και το μόνο μέτρο που λήφθηκε ήταν ένα επιπλέον αυτοδιαγνωστικό τεστ. Αν το όραμά μας για την εκπαίδευση της κοινωνίας σε καιρό πανδημίας είναι μόνο τα αυτοδιαγνωστικά τεστ, τότε έχουμε βγάλει ένα πιστόλι και έχουμε πυροβολήσει αυτήν την κοινωνία.

Είναι τουλάχιστον ξεκάθαρο πως τα δημόσια σχολεία δεν μπορούν να λειτουργήσουν όπως επιβάλλει η κυβέρνηση, με δεκάδες χιλιάδες κρούσματα και εκατοντάδες θανάτους εβδομαδιαία, με αποδεκατισμένη Υγεία και Εκπαίδευση. Αυτή την στιγμή, από τα σχολεία λείπουν 40.000 παιδιά και 8.000 εκπαιδευτικοί, λόγω νόσησης ή επαφής. Στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία το 30% απουσιάζει από την πρώτη μέρα μετά τις διακοπές. Ήδη υπάρχουν σημαντικά μαθησιακά κενά από την καταστροφική πολιτική των δύο προηγούμενων ετών και τρομερή έλλειψη σε εκπαιδευτικό προσωπικό και εξοπλισμό, με άμεση συνέπεια να μην υπάρχει καμία επιστροφή στην κανονικότητα, όπως βαυκαλίζονται. Αντίθετα, τα κενά διογκώνονται, οι λιγοστοί εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να προχωρήσουν την ύλη και τα παιδιά είναι αφημένα στην τύχη τους.

Σε αυτήν την δυστοπία, το ΥΠΑΙΘ δεν υποχωρεί. Η ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική από τον πυρήνα της μπορεί να υπάρχει μόνο σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα, σχεδόν κανιβαλιστικά. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η Τράπεζα θεμάτων, το πρόγραμμα Pisa για εξετάσεις στην ΣΤ’ δημοτικού και στη Γ’ γυμνασίου, η αξιολόγηση, η κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά» με σκοπό την χρηματοδότηση από ιδιώτες, η ισοπέδωση των σχολείων σε φτωχογειτονιές, συνεχίζουν ως δομικά κομμάτια μιας στρατηγικής που γεννά ακραίες ανισότητες. Πώς θα μπορέσουν τα παιδιά να ανταπεξέλθουν σε ένα εξεταστικοκεντρικό σύστημα σε αυτά τα δημόσια σχολεία; Η κυβέρνηση στοχεύει στην ιδιωτική εκπαίδευση, στην εκπαίδευση των εργασιακών κάτεργων, στην εκπαίδευση για λίγους, στην εκπαίδευση που ταυτίζεται με την έννοια των εξετάσεων, γιατί λόγω αυτής υπάρχει. Και όποιοι γονείς δεν μπορούν οικονομικά είναι ατομική τους ευθύνη.

Η ΟΛΜΕ απαντά σε αυτήν την εγκληματική κατάσταση με αναντίστοιχες των περιστάσεων κινητοποιήσεις και μόνο στην Αθήνα, ενώ η ΔΟΕ είναι ανύπαρκτη. Το εκπαιδευτικό κίνημα χρειάζεται να απαντήσει με μαζικές και διαδοχικές απεργιακές κινητοποιήσεις, όχι σπασμωδικές διαμαρτυρίες αραιά και που, για να βάλει ένα εμπόδιο στο τσάκισμα αυτής της γενιάς, στην περιθωριοποίηση και τον αποκλεισμό των παιδιών της εργατικής τάξης, να παρέμβει στην κοινωνία δυναμικά δίνοντας το μήνυμα πως δεν υπάρχει καμία συνέχεια της ζωής μας παρά την πανδημία, όταν κάθε πτυχή της, όπως η υγεία μας, η εκπαίδευσή μας και οι χώροι εργασίας μας δέχονται καταστροφικές έως και θανάσιμες επιθέσεις.

Ως κλαδική ένωση Εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλίας Ροσινάντε χαιρετίζουμε τις εκατοντάδες πρωτοβουλίες του μαθητικού κινήματος να προχωρήσουν σε καταλήψεις σχολείων διεκδικώντας τα αυτονόητα: την υγεία αυτών και των αγαπημένων τους και την ευκαιρία για μόρφωση και καλούμε μαζί με εκπαιδευτικά σωματεία σε:

Προκήρυξη 24ωρης απεργίας την Τρίτη 18/1

Στάση εργασίας από τη 1 μ.μ μέχρι τις 4 μ.μ την Πέμπτη 20/1 και συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της ίδιας ημέρας στις 13.00 στα Προπύλαια

– Συμμετοχή στο πανεργατικό συλλαλητήριο το Σάββατο 22/1 στις 12.00 στο Σύνταγμα


Διεκδικητικό πλαίσιο:

– Να παρθούν άμεσα μέτρα για την αραίωση των τμημάτων, να ανακληθούν όλες οι αποφάσεις για τις συγχωνεύσεις τους. Όχι, στο 50%+1 για το κλείσιμο των τμημάτων

– Να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά, τα πάγια και λόγω νόσησης. Όχι, στις τρίμηνες συμβάσεις και τις συμβάσεις μέχρι το τέλος του έτους

-Να παρθεί πίσω το εγκληματικό μέτρο των 5 ημερών απομόνωσης λόγω νόσησης και η μη απομόνωση των εμβολιασμένων αν έρθουν σε επαφή με κρούσμα

– Να γίνουν μόνιμες προσλήψεις για την καθαριότητα και την καθημερινή απολύμανση των σχολείων, με όλα τα εργασιακά δικαιώματα

– Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία για να καλύψουν όλα τα έξοδα για μάσκες και είδη για την προστασία της υγείας

– Να υπάρξουν μέτρα για την κάλυψη όλων των μαθησιακών κενών, χωρίς υπερωρίες από τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς και να προσληφθεί ειδικό δυναμικό για τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας

-Να γίνει άμεσα μείωση της ύλης. Να μην εφαρμοστούν και να καταργηθούν η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων. Ούτε σκέψη για διενέργεια πανελλαδικών εξετάσεων PISA σε Δημοτικό – Γυμνάσιο

– Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους

-Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης

– Να χορηγηθεί άμεσα όλος ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός σε κάθε παιδί, να δημιουργηθεί νέα πλατφόρμα εντελώς δωρεάν και δημόσια, ώστε τα σχολεία να μπορούν να κλείνουν σε περιπτώσεις ραγδαίας επικινδυνότητας της πανδημίας, όπως αυτής της περιόδου, χωρίς να υπάρχει κανένας αποκλεισμός
Απεργία, αποχή από τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία

– Να οργανώσουμε κλιμάκωση του αγώνα μας, νέες απεργιακές κινητοποιήσεις, διαμαρτυρίες και συσκέψεις συλλόγων. Να μην αφήσουμε αυτόν τον αγώνα στα χέρια αυτών που πατούν το φρένο του

https://rocinante.gr/wp-content/uploads/2017/12/roci-logo.jpghttps://rocinante.gr/wp-content/uploads/2017/12/roci-logo-300x300.jpgRocinanteΚλαδική Εκπαίδευσης
Τα σχολεία άνοιξαν με τους χειρότερους δυνατούς όρους. Η κυβέρνηση έχει πει την τελευταία της λέξη και αυτή δεν είναι άλλη από το να βάζει ως προτεραιότητα την οικονομία έναντι της υγείας, πόσο δε μάλλον της εκπαίδευσης. Τα σχολεία άνοιξαν, χωρίς καν την στοιχειώδη και αναγκαία παράταση λόγω των...