Το Κράτος και μία από τις πιο επικίνδυνες κυβερνήσεις που έχουν περάσει κατάφεραν να μας παρουσιάσουν φέτος ένα πολύ διαφορετικό σχολείο. Ένα σχολείο σχεδόν σκοτεινό και τιμωρητικό, χαρακτηριστικά που δεν συνάδουν με τη φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η μαθητική κοινότητα ξεκίνησε την χρονιά της με σημαντικά μαθησιακά κενά σε σχέση με τα ασφυκτικά αναλυτικά προγράμματα και με ψυχοκοινωνικά προβλήματα, τα οποία δεν επιτρέπεται να αφήσουμε να περάσουν απαρατήρητα. Θα περίμενε κανείς πως το φιάσκο της περσινής σχολικής χρονιάς θα άγγιζε την ευαισθησία κάθε ανθρώπου ως προς την προστασία της μάθησης και της εκπαίδευσης και φέτος θα είχαμε ένα σχολείο που θα έκανε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να καλύψει τις διδακτικές ώρες που χάθηκαν. Όμως όχι, η κυνική κυβέρνηση φρόντισε να κάνει πολιτική το «ο σώζων εαυτόν σωθήτω», τσακίζοντας παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Δεν είναι απλά ότι δεν πάρθηκε κανένα μέτρο για να εξομαλυνθεί η μαθησιακή κατάσταση των παιδιών, αντίθετα τα σχολεία έχουν 6.000 κενές θέσεις σε εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο σημαίνει πως δεν διδάσκονται μαθήματα ένα μήνα σχεδόν μετά την έναρξη, ενώ παράλληλα θα εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Ακόμη, πολλά σχολεία συγχωνεύτηκαν αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών σχεδόν στους 30 εν μέσω πανδημίας, σοβαρής έλλειψης υγειονομικών μέτρων και μέτρων ιχνηλάτησης εντός των σχολικών μονάδων, υποβαθμίζοντας σοβαρά την διδακτική διαδικασία. Για ποιόν εκσυγχρονισμό των σχολείων μιλάει η κυβέρνηση; Για ποια αναβάθμιση; Η μόνη αναβάθμιση που έχει καταφέρει είναι εκείνη του Κεφαλαίου, των ταξικών διαχωρισμών και του αποκλεισμού της εργατικής τάξης από την μόρφωση. Από τη ψήφιση του νόμου της Κεραμέως, δηλαδή την απεμπλοκή της κρατικής χρηματοδότησης των σχολείων και την μετατροπή τους σε επιχείρηση, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ανάλογα με την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση θα εξαρτάται η λειτουργία του και η ενίσχυσή του από χορηγίες ιδιωτών, μέχρι και τον συνδυασμό με το νόμο Χατζηδάκη και την ποινικοποίηση της απεργίας, δηλαδή κάθε απείθαρχης φωνής, η δημόσια εκπαίδευση για όλη την κοινωνία δέχεται επιθέσεις, που δεν έχει δεχτεί ποτέ ξανά.
Ο ανυποχώρητος και πραγματικά εντυπωσιακά συντονισμένος αγώνας σχεδόν ολόκληρου του εκπαιδευτικού σώματος από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης μέχρι την πρόσφατη κήρυξη της απεργίας ως παράνομης και καταχρηστικής, αυτός ο αγώνας σε πείσμα των πειθαρχικών μέτρων ενάντια στην αποχή από την αξιολόγηση, όπως περικοπή μισθών, κίνδυνος μη μονιμοποίησης/χρόνιας περιπλάνησης και ποινή ύψους 10.000 ευρώ στα συνδικαλιστικά μας όργανα κάθε φορά που θα αποφασίζουν απεργία, αποτελεί σανίδα σωτηρίας για την εκπαίδευση και την πρόσβαση των κοινωνικά περιθωριοποιημένων κομματιών της κοινωνίας σε αυτήν. Αυτόν τον αγώνα η κυβέρνηση δεν μπορεί να τον ελέγξει και όταν ο έλεγχος φεύγει από τα χέρια κάθε κυβέρνησης, η καταστολή και η τρομοκρατία αναλαμβάνουν τα ηνία. Το 93% των εκπαιδευτικών θα στείλει το ξύλο, τα δακρυγόνα, τις αύρες, τις αγωγές και τις αποφάσεις της αστικής δικαιοσύνης εκεί που ανήκει και ολόκληρη η εκπαιδευτική πολιτική: στα σκουπίδια!
Η κλαδική ένωση Εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλίας Ροσινάντε συμμετέχει και καλεί στην 24ωρη απεργία που κήρυξαν Δ.Ο.Ε και Ο.Λ.Μ.Ε την Δευτέρα 11 Οκτωβρίου και στην απεργιακή συγκέντρωση την ίδια ημέρα στις 11.00 στο Εφετείο, όπου και εκδικάζεται η έφεση της πρωτόδικης απόφασης στις 12.00, ενάντια στην ποινικοποίηση της απεργίας/αποχής και την αντιεκπαιδευτική πολιτική που τσακίζει την εκπαίδευση και χειρίζεται τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς με βάση κατά γράμμα τις ανάγκες του Κεφαλαίου. Καλεί, επίσης, όλο τον κόσμο να στηρίξει αυτόν τον αγώνα, όχι απλά για να σωθεί η στοιχειώδης εκπαίδευση που λαμβάνουμε τώρα, αλλά να αλλάξει, να γίνει ανεξάρτητη κάθε είδους κερδοφορίας και ανταγωνισμού, να γίνει πλούσια σε σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, σε ασφαλείς κτιριακές εγκαταστάσεις, με υλικοτεχνικές υποδομές που θα επιτρέπουν σωστή διδακτική διαδικασία, με δωρεάν και δημόσιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και κυρίως χωρίς κανέναν αποκλεισμό, χωρίς καμιά περιθωριοποίηση και με απόλυτο σεβασμό στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε παιδιού.
Διεκδικούμε:
– Άμεση κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών και αντεργατικών νόμων Κεραμέως και Χατζηδάκη, που μετατρέπουν το σχολείο σε επιχείρηση
– Καμιά ποινικοποίηση των απεργιακών και συνδικαλιστικών κινητοποιήσεων, αγώνας ενάντια στις περικοπές μισθών και στην εδραίωση της αναπλήρωσης
– Να καλυφθούν τώρα όλες οι μαθησιακές ανάγκες από τις τρομακτικές ελλείψεις που δημιούργησε η εκπαιδευτική πολιτική την χρονιά της τηλεκπαίδευσης
– Να καταργηθούν άμεσα η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
– Ενίσχυση όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων με μόνιμο προσωπικό, με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό και κτιριακές εγκαταστάσεις, αποκλειστικά μέσω κρατικής χρηματοδότησης
– Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Συλλογικές συμβάσεις εργασίας για όλο τον κλάδο
–Έξω από τα σχολεία κάθε φασιστική δύναμη. Αγώνας για αντιρατσιστική, διαπολιτισμική εκπαίδευση