Την Κυριακή 25 Νοέμβρη, ο 63χρονός αλβανός εργάτης γης Πετρίτ Ζίφλε δολοφονείται εν ψυχρώ στην Λευκίμμη από γνωστό χρυσαυγίτη της περιοχής, Δημήτρη Κουρή. Νωρίτερα στο καφενείο του χωρiού, ο δολοφόνος παρεμβαίνει σε συζήτηση για το Μακεδονικό και αρχίζει να προσβάλει ρατσιστικά όλους τους μη Έλληνες, στοχοποιώντας ευθέως με τις απειλές του τον Πετρίτ, που απαντάει στις προσβολές του. Στην συνέχεια, έστησε ενέδρα στο θύμα του και στην επιστροφή για το σπίτι του, τον πυροβόλησε με κυνηγετική καραμπίνα και τον σκότωσε.
Πρόκειται για μια ξεκάθαρη περίπτωση ρατσιστικής δολοφονίας και μάλιστα η τρίτη κατά σειρά που πραγματοποιείται από μέλος της Χρυσής Αυγής. Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς πως με την δίκη της ΧΑ να είναι ακόμη ανοιχτή, μια τέτοια υπόθεση θα αναδεικνύονταν από τα ΜΜΕ. Στην πραγματικότητα, η ατυχία του να είσαι Αλβανός στην Ελλάδα συνόδευσε το θύμα, ακόμη και μετά τον θάνατο του, αφού μετά την δολοφονία τα media κανιβάλισαν και κατασκεύασαν μια ιστορία προκειμένου να αφαιρέσουν το γεγονός από το αρχικό του πλαίσιο. Ακολουθώντας την ίδια «χρυσή» συνταγή με την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, ακούστηκε ότι το θύμα αυτοκτόνησε, έπειτα του χρεώθηκε συμμετοχή σε κύκλωμα διακίνησης και τέλος, προκειμένου να απονοηματοδοτηθεί η πράξη, αποσιωπήθηκε η σχέση του θύτη με την Χρυσή Αυγή, ενώ ακόμη παρουσιάστηκε να συνδέεται με το ΚΚΕ. Έπρεπε να περάσει μια βδομάδα και να μεσολαβήσει η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Αγώνα και Αλληλεγγύης για τη Λευκίμμη, για να γίνουν γνωστές οι συνθήκες που έχασε την ζωή του ο Πετρίτ Ζιφλέ, καθώς και τα κίνητρα της δολοφονίας. Είναι σημαντικό, επίσης, να αναφερθεί πως το προηγούμενο διάστημα, η παρουσία των φασιστών σε δημόσιες εκδηλώσεις εναντίον της κατασκευής ΧΥΤΑ στην περιοχή, είχε νομιμοποιηθεί από εκπροσώπους πολιτικών χώρων και κατοίκων του χωριού.
Η δολοφονία στην Λευκίμμη δεν είναι παρά μια έκφραση του εθνικισμού και του ρατσισμού που αυτός παράγει. Όσο μεγαλώνει το εθνικιστικό μίσος και βρίσκει χώρο να αναπτύσσεται, περιστατικά σαν και αυτό της Κέρκυρας, θα αρχίσουν να πληθαίνουν. Έτσι, μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα, βρισκόμαστε απέναντι σε δυο πολύ χαρακτηριστικές εκφράσεις αυτού του μίσους που βρήκε χώρο. Η αυτοπεποίθηση που έχει δημιουργηθεί στον ελληνικό εθνικισμό, είναι αυτή που οδήγησε τον ναρκέμπορο Κατσίφα να μπει στην Αλβανία με καλάσνικοφ και τον Δημήτρη Κουρή να σηκώσει όπλο για να σκοτώσει έναν Αλβανό εργάτη γης. Φυσικά, δεν ειναι η πρώτη ρατσιστική δολοφονία Αλβανού μετανάστη στην Ελλάδα, άλλωστε υπάρχει μεγάλη ιστορία αντιπαράθεσης με τα πρώτα κύματα Αλβανών μεταναστών από το ’90 και μετά, καθώς και πογκρόμ στο κέντρο. Με βασικό όχημα τα μακεδονικά συλλαλητήρια η εθνικιστική αφήγηση έχει εισχωρήσει τόσο στον δημόσιο λόγο που βρίσκει υποστηρικτές σε όλο το πολιτικό φάσμα και όλα τα κόμματα του κοινοβουλίου που θεωρούν υποχρέωση τους να τηρήσουν ενός λεπτού σιγή προς τιμήν ενός ένοπλου εθνικιστή.
Δεν αρκεί να καταδικάσουμε γενικά και αόριστα τον φασισμό και να προχωρήσουμε με τις ζωές μας. Το αντιφασιστικό/αντιεθνικιστικό κίνημα οφείλει αφενός, αν θέλει να συνεχίσει να προσδιορίζεται ως τέτοιο, να διαχωρίσει την θέση του από όσους χαιδεύουν τα αυτιά στον εθνικισμό και να απαντήσει ευθέως στο κυρίαρχο μύθο γύρω από τον οποίο συγκροτούνται οι έλληνες φασίστες ότι: η μακεδονία δεν είναι ούτε μια, ούτε ελληνική. Αφετέρου, το γεγονός ότι ο Πετρίτ Ζίφλε είναι αλβανός επέτρεψε στα ΜΜΕ να υποτιμήσουν το γεγονός και να περάσουν την είδηση στα ψιλά, κάτι που είναι ολέθριο λάθος αν συμβεί και από την μεριά του κινήματος. Αν η απάντηση σε αυτή την πράξη δεν είναι μαζική, σε λίγο καιρό θα θρηνήσουμε και άλλα θύματα.
Η Αναρχοσυνδικαλιστική Πρωτοβουλία Ροσινάντε στηρίζει και καλεί στην αντιφασιστική συγκέντρωση για την δολοφονία του Πετρίτ Ζίφλε Πέμπτη 13 Δεκέμβρη, στα Προπύλαια, στις 18.30. Να μην αφήσουμε πιθαμή χώρου στους φασίστες, να αντικρούσουμε κάθε πολιτική και στάση μίσους και θανάτου που θεμελιώνουν τον εκφασισμό της κοινωνίας. Να προωθούμε καθημερινά την αλληλεγγύη ανάμεσα στους λαούς, την ισότητα, την ελευθερία και τον ανειρήνευτο πόλεμο ενάντια στο Κράτος και το Κεφάλαιο.