Το προηγούμενο διάστημα σωματεία και ομοσπονδίες εκπαιδευτικών έδωσαν τους πρώτους αγώνες ενάντια στο σύστημα αξιολόγησης το οποίο, μαζί με όλες τις υπόλοιπες αντεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχει νομοθετήσει η ακροδεξιά κυβέρνηση της ΝΔ, έρχεται να ισοπεδώσει την δημόσια εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων (έτσι όπως προβλέπεται από τον αντεκπαιδευτικό νόμο Κεραμεώς που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2021 καθώς και την υπουργική απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων») έρχεται να συμπληρώσει τα χτυπήματα που δέχεται ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της παιδείας καθώς και να πειθαρχήσει τους εκπαιδευτικούς με τον τιμωρητικό της χαρακτήρα.
Αρχικά στο πλαίσιο της σκληρής επίθεσης που το κράτος έχει κηρύξει στα παιδιά των εργατικών οικογενειών και της ενδυνάμωσης των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση, η θεσμοθέτηση της αξιολόγησης διαμορφώνει ένα πλαίσιο σχολείων δυο ταχυτήτων. Αυτό επιτυγχάνεται καθώς τα σχολεία των φτωχότερων γειτονιών δεν θα έχουν πρόσβαση σε επαρκή χρηματοδότηση αφού οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε αυτά δεν θα έχουν πρόσβαση στις αναγκαίες εκπαιδευτικές παροχές (με την δημόσια παιδεία να εξαθλιώνεται συνεχώς ολοένα και περισσότερο και τους/ις μαθητές/τριες αυτών των γειτονιών να μην έχουν την δυνατότητα να προσφεύγουν συνεχώς στα φροντιστήρια) να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα κριτήρια της αξιολόγησης. Έτσι η δημόσια εκπαίδευση θα υποβαθμίζεται χρόνο με τον χρόνο και η πλειονότητα των μαθητών/τριών θα υποστεί τις συνέπειες αυτών των ταξικών φραγμών.
Παράλληλα η αξιολόγηση επιχειρείται να γίνει ένα μέσο πειθάρχησης για εκπαιδευτικούς μέσω του ξεκάθαρου τιμωρητικού χαρακτήρα που την διέπει. Σε αυτό το πλαίσιο οι εκπαιδευτικοί που κρίνονται δύο φορές «ακατάλληλοι» σύμφωνα με τα κριτήρια της αξιολόγησης απειλούνται με απόλυση ενώ οι προσωρινοί εκπαιδευτικοί στερούνται του δικαιώματος της μονιμοποίησης. Την ίδια στιγμή το περιβάλλον της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται πιο αυταρχικό αφού ο ρόλος του διευθυντή ουσιαστικά μετατρέπεται σε πειθαρχικό όργανο και μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να αποφασίζει χωρίς την γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. Φυσικά όλη αυτή η διαδικασία της αξιολόγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως μέτρο πειθάρχησης απέναντι στους συνδικαλιστικούς αγώνες των εκπαιδευτικών.
Εμείς από την μεριά μας ως Κλαδική Ένωση Εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλίας Ροσινάντε θα συνεχίσουμε να βάζουμε τις δυνάμεις μας για ένα ταξικό πανεκπαιδευτικό κίνημα εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών που θα μάχεται ενάντια σε κάθε επίθεση ενάντια στον δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και στα συμφέροντα της τάξης μας. Στηρίζουμε την αποχή/απεργία που έχουν κηρύξει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και απαιτούμε να μην υπάρξει καμία δίωξη και καμία πειθάρχηση όποιου/ας εκπαιδευτικού συμμετέχει σε αυτήν.
Κλαδική Ένωση Εκπαίδευσης της Α.Π. Ροσινάντε