Ξεκίνησαν το επικοινωνιακό σόου με αισιοδοξία για την αποτελεσματικότητα του επιτελικού κράτους μπροστά στην αναμενόμενη κακοκαιρία, συνέχισαν με μουδιασμένες αντιδράσεις από τις πρώτες εικόνες των αποκλεισμένων δρόμων κι όταν πάγωσαν για τα καλά τα χαμόγελα, χαμήλωσαν το βλέμμα και με ερμηνείες «χρυσού βατόμουρου» προσπάθησαν να ρίξουν τις ευθύνες σε όποιον είχαν πρόχειρο εκείνη τη στιγμή, απειλώντας κιόλας ότι θα πληρώσουμε πρόστιμο επειδή δεν πήγαμε στη δουλειά το πρωί με αλυσίδες αυτοκινήτου –τις υπόλοιπες αλυσίδες άλλωστε, τις κουβαλάμε πάντα.
Χιλιάδες άνθρωποι εγκλωβισμένοι στην Αττική οδό και σε άλλους δρόμους για ατελείωτες ώρες, περιοχές ολόκληρες χωρίς ρεύμα, νοσοκομεία χωρίς φαγητό, δομές προσφύγων και λυόμενα σεισμοπαθών χωρίς θέρμανση, είναι μέχρι τώρα ο απολογισμός της επιχειρησιακής ικανότητας της κυβέρνησης η οποία αρκέστηκε να πει πως αυτή τη φορά δεν πήγαν όλα καλά. Δεν πειράζει. Ευτυχώς που πήγαν όλα καλά στις πυρκαγιές και στις βροχές. Ευτυχώς που είναι όλα καλά στο μέτωπο της πανδημίας !
Η Αττική Οδός, αυτό το φαραωνικό έργο που κόστισε δισεκατομμύρια στο ελληνικό δημόσιο (αφού αυτό κάλυψε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του κόστους) και χαρίστηκε –στην κυριολεξία- προς εκμετάλλευση στους ιδιώτες οι οποίοι θησαυρίζουν από τα διόδια, αυτό το «σύγχρονο στολίδι με τα εξελιγμένα συστήματα παρακολούθησης της κυκλοφορίας και αντιμετώπισης οποιουδήποτε προβλήματος», μπλόκαρε με τις πρώτες νιφάδες επειδή… «δίπλωσαν δύο νταλίκες και οι οδηγοί ήταν άπειροι». Οι ιδιοκτήτες της σπεύδουν σε συνεννόηση με την κυβέρνηση, να πληρώσουν τα διχίλιαρα για να προλάβουν συνολικότερες αξιώσεις. Γνωρίζουν πως ακόμα και το πιθανό ανώτερο πρόστιμο που προβλέπεται βάση της σύμβασης, σε περίπτωση διακοπής της κυκλοφορίας, δεν θα υπερβαίνει τις αποζημιώσεις που… ευγενικά δέχτηκαν να καταβάλουν. Την ίδια στιγμή βέβαια απαιτούν υπέρογκα ποσά από το δημόσιο, για τη χασούρα τους λόγω πανδημίας. Από τον συμψηφισμό των δύο, το κέρδος για τους εγκληματίες ιδιώτες που παράτησαν χιλιάδες ανθρώπους αβοήθητους στο χιόνι, θα ξεπεράσει τα 80.000.000 ευρώ.
Μπροστά στα δύσκολα κι αφού είχαν πετάξει λευκή πετσέτα, αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή, επιβάλλοντας αναστολή εργασιών σε μια σειρά από κλάδους και όχι αργία όπως είχαν έντεχνα αφήσει να εννοηθεί. Στην πράξη βέβαια οι εργοδότες ξεσάλωσαν! Πολλές επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα πίεσαν τους εργαζόμενους να τσακιστούν –ξανά κατά κυριολεξία- να πάνε για δουλειά, το ίδιο και σε τομείς του δημοσίου, ενώ δε γίνεται λόγος για τους χιλιάδες ανασφάλιστους. Παράλληλα φρόντισε να επιδοτήσει και πάλι τους εργοδότες με δικά μας λεφτά πληρώνοντας από τον κρατικό προϋπολογισμό τις ασφαλιστικές εισφορές για αυτές τις μέρες.
Ο πρωθυπουργός στη δημόσια δήλωσή του ενώπιον των υπουργών προσπάθησε να διώξει την ευθύνη από πάνω του, φωτογραφίζοντας κρατικούς φορείς, πρόσωπα, ιδιωτικές εταιρίες. Ξέχασε όμως να συμπληρώσει πως τα συγκεκριμένα πρόσωπα είναι αυτοί οι ίδιοι οι υπουργοί της κυβέρνησής του που υπηρετεί πιστά μια συγκεκριμένη πολιτική εξυπηρέτησης των συμφερόντων του κεφαλαίου κι έχει γραμμένη τη ζωή, την υγεία, το εισόδημα και τα δικαιώματα της εργατικής τάξης. Ξέχασε να πει πως οι ανεύθυνοι φορείς, δεν είναι άλλοι από την περιφέρεια και τους δήμους, οι οποίοι επίσης ασκούν την ίδια συγκεκριμένη πολιτική. Του διέφυγε τέλος να πει πως οι ιδιώτες που «δίνει» λειτουργούν εντός θεσμοθετημένου και πλήρως αποδεκτού από αυτόν και τους προκατόχους του, πλαισίου. Είναι αυτοί τους οποίους υμνολογεί από το πρωί μέχρι το βράδυ. Είναι οι μεγαλοκατασκευαστές ( ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ) τους οποίους θα πριμοδοτήσει καλύπτοντας μέρος των ανατιμήσεων στα οικοδομικά υλικά.
Αυτό που χρεωκόπησε προχθές δεν ήταν το «επιτελικό κράτος» με το οποίο μας έχουν λιώσει το μυαλό εδώ και τρία χρόνια, η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ. Αυτό που χρεωκόπησε προχθές ήταν όλη η λογική του Κεφαλαίου και της ιδιωτικής οικονομίας, η οποία διαλύει σταθερά κοινωνικές υπηρεσίες χαμηλώνοντας το εργατικό κόστος και αυξάνοντας την κερδοφορία. Αυτό εννοούν ως «επιτελικό κράτος» και σε αυτό οι εργαζόμενοι/ες πρέπει να αντιπαρατάξουμε τη συλλογική μας δύναμη πριν μας σκοτώσει.
• Αποζημίωση για όλους τους πληγέντες, εγκλωβισμένους και αποκλεισμένους.
• Να κινηθεί νομικά και άμεσα το δημόσιο εναντίον των ιδιοκτητών της Αττικής οδού.
• Να φύγουν οι αυτοκινητόδρομοι και το δίκτυο σιδηρόδρομου από τους ιδιώτες. Να καταργηθούν τα διόδια.
• Δημόσιος χαρακτήρας στις συγκοινωνίες, τις μεταφορές, τα δίκτυα, την ηλεκτροδότηση και όλες τις κοινωνικές υπηρεσίες.
• Να πληρώσει η εργοδοσία όλο το κόστος των ημερομισθίων και των εισφορών για τις μέρες που δεν υπήρχε εργασία. Όσοι και όσες δούλεψαν ( νόμιμα ή παράνομα) να πληρωθούν την προσαύξηση του 75% που προβλέπεται για την εργασία σε επίσημη αργία.