Ανακοίνωση της κλαδικής ένωσης Εκπαίδευσης για την τηλεκπαίδευση
Τίποτα δεν έχει αλλάξει από την αρχή της πανδημίας ως τώρα στον τραγικό τρόπο με τον οποίο το κράτος επιλέγει να διαχειριστεί την κατάσταση σε όλους τους τομείς. Με απόφαση της Κεραμέως η τηλε-εκπαίδευση θα συνεχίσει να αποτελεί την κύρια μέθοδο παρακολούθησης και διεξαγωγής των μαθημάτων, όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς είναι πιο εύκολο για την κυβέρνηση να κρατήσει τις σχολές κλειστές, παρά να διαθέσει πόρους για να λάβει τα απαιτούμενα μέτρα πρόληψης. Φυσικά δε λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι αυτή η μέθοδος ενισχύει σε μεγάλο βαθμό τους ήδη υπάρχοντες ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, καθώς αποκλείει μια μεγάλη μερίδα φοιτητών/τριών. Δε διαθέτουμε όλοι και όλες πρόσβαση στο ίντερνετ, ούτε έχουμε την οικονομική άνεση να αποκτήσουμε τον απαιτούμενο εξοπλισμό (υπολογιστή, κάμερα, μικρόφωνο κ.λπ.) για την παρακολούθηση και εξέταση των μαθημάτων. Έπειτα, ο χώρος του σπιτιού δεν αποτελεί ένα ήσυχο και άνετο μέρος για όλα τα άτομα, και οι συνθήκες πιθανόν να μην είναι οι καταλληλότερες για να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στα μαθήματα αλλά και στις εξετάσεις, ειδικά όταν αυτές απαιτούν ανοιχτά μικρόφωνα, κάμερες και απόλυτη ησυχία. Τα προσωπικά δεδομένα των φοιτητών και των φοιτητριών παραβιάζονται όταν για τη συμμετοχή στις εξετάσεις απαιτείται η χρήση κάμερας αναγκάζοντας τους να εκθέσουν τόσο τον εαυτό τους, όσο και τον ιδιωτικό τους χώρο. Πρόκειται μάλιστα για μια συνθήκη εκβιαστική, καθώς αν αρνηθούμε να εξεταστούμε κατ’ αυτόν τον τρόπο, κοβόμαστε στο μάθημα. Σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχονται να προστεθούν οι αυθαιρεσίες και η συχνή αδιαφορία των καθηγητών για την δυνατότητα πρόσβασης των φοιτητών/τριών σε αυτές τις διαδικασίες, καθώς κύριο μέλημα τους ήταν να εμποδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις αντιγραφές αντί να διευκολύνουν την συμμετοχή των φοιτητών/τριων, κάνοντας τη διαδικασία εξέτασης εξαιρετικά αγχωτική και απαιτητική. Η τηλε-εκπαίδευση μπορεί να αποτελεί την έσχατη λύση εν μέσω της πανδημίας για την προστασία ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, δεν πρέπει ωστόσο για κανένα λόγο να κανονικοποιείται, ενώ παράλληλα ένα ενδεχόμενο μονιμοποίησης της θα ήταν καταστροφικό. Πρόκειται για ένα ακόμη εργαλείο στα χέρια του κράτους ενάντια στο φοιτητικό κίνημα, σε καταλήψεις και άλλες μορφές αγώνα.
Η οργάνωση και η δράση μας στο δρόμο και στις σχολές θα είναι η απάντηση. Απαιτούμε μειωμένο αριθμό ατόμων στα εργαστήρια, περισσότερα τμήματα και άρα επιπλέον προσλήψεις διδακτικού προσωπικού ανάλογα με τις ανάγκες των τμημάτων. Περισσότερες και κατάλληλα διαμορφωμένες αίθουσες είναι αναγκαίες για τη διεξαγωγή των μαθημάτων, ταυτόχρονα επειδή για αρκετούς φοιτητές και αρκετές φοιτήτριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οι τηλεδιασκέψεις είναι ο μόνος εφικτός τρόπος παρακολούθησης των μαθημάτων απαιτούμε να παραχωρηθεί άμεσα δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο και ο απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός. Ταυτόχρονα είναι προφανές ότι χρειάζονται επιπλέον προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού στις σχολές μας και περισσότερα δρομολόγια στα μέσα μεταφοράς όπου καθημερινά κινδυνεύει η υγεία μας λόγω του συνωστισμού που επικρατεί. Ως κλαδική εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλία Ροσινάντε θα συνεχίσουμε να αντιστεκόμαστε στους κοινωνικούς μας χώρους ενάντια στους ταξικούς φραγμούς και αποκλεισμούς στην εκπαίδευση καθώς και στην πολιτική του κράτους που βλέπει φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευτικούς ως αναλώσιμους. Παράλληλα συγκροτούμε ένα μαχητικό πανεκπαιδευτικό κίνημα μαθητών/τριών, φοιτητών/τριών και εκπαιδευτικών που θα κινηθεί ενάντια στην βαρβαρότητα του κράτους.
• Παροχή σύνδεσης στο διαδίκτυο και τεχνικού εξοπλισμού, κανένας αποκλεισμός από την εκπαίδευση
Εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων προφύλαξης στις σχολές
• Κοινοί πανεκπαιδευτικοί αγώνες
• Καμία παραβίαση των προσωπικών μας δεδομένων
• Επίταξη χώρων για εκπαιδευτική χρήση
• Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών, υγειονομικών και καθαριστριών
• Αύξηση των δρομολογίων των ΜΜΜ
• Καμία τάξη με περισσότερους από 15 μαθητές/τριες