Kάτω τα χέρια από τις μαθητικές καταλήψεις -Νίκη στον αγώνα μαθητ(ρι)ών και εκπαιδευτικών
Ούτε μερικές ημέρες δεν άντεξε το άνοιγμα των σχολείων υπό τις συνθήκες και τα μέτρα που αποφάσισε το υπουργείο παιδείας ή ακριβέστερα με τα μέτρα που δεν αποφάσισε. Η υπουργός Νίκη Κεραμέως πιστή στη πολιτική και θρησκευτική της τακτική-ας ανοίξουμε τα σχολεία και έχει ο θεός-, αγνόησε τις εκκλήσεις τόσο των δασκάλων και της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και των υγειονομικών, ανοίγοντας τα σχολεία με μοναδικά μέτρα τη παροχή παγουριών και μασκών με λάθος διαστάσεις. Τι κι αν τόνιζαν κάποιοι/ες ότι ο συνωστισμός παιδιών σε κλειστό χώρο είναι υγειονομική «βόμβα», τι κι αν έλεγαν ότι τα παιδιά πρέπει να χωριστούν σε παραπάνω τμήματα κάνοντας προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς τα 25 άτομα μ.ο. ανά τμήμα είναι εγκληματικό, το υπουργείο είχε αποφανθεί: αυτό που απαιτείται για τη κατάσταση είναι παγουρίνα και κακοφτιαγμένες μάσκες.
Την ίδια στιγμή, σε εκατοντάδες σχολεία πανελλαδικά διεξάγεται μέσω καταλήψεων, ένας αγώνας ενάντια στην κρατική πολιτική που αντιμετωπίζει μαθητές/ριες και εκπαιδευτικούς σαν αναλώσιμους/ες και ο οποίος διεκδικεί ουσιαστικά μέτρα για τον περιορισμό της μετάδοσης του ιού στα σχολεία, με ταυτόχρονη ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας υπό ευνοϊκότερες συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα τα δίκαια αιτήματα των μαθητών και των μαθητριών είναι οι άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών και «σπάσιμο» των πολυπληθών τμημάτων σε τάξεις των 15 (ή λιγότερων) μαθητών, οι προσλήψεις καθαριστών/τριών καθώς και ιατρικού προσωπικού στα σχολεία και η δωρεάν παροχή γευμάτων στα παιδιά ανεξαρτήτως δηλώσεων ή βεβαιώσεων όπως ζητούνται τώρα.
Απέναντι σε αυτό το μαζικό κύμα μαθητικών καταλήψεων που βρίσκεται ακόμα στην αφετηρία του, δεν άργησε να βρεθεί η κυβέρνηση με τις κατασταλτικές της μεθοδεύσεις. Έτσι στη Θεσσαλονίκη έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία σχηματισμού δικογραφίας από τη ΓΑΔΘ, για τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, ύστερα από παραγγελία της εισαγγελέως ανηλίκων Θεσσαλονίκης Δήμητρας Τσιαρδακλή, στοχεύοντας με αυτό το τρόπο στην καταστολή των εστιών αγώνα που δημιουργούνται στα σχολεία μέσω των διεκδικήσεων μαθητών/ριών και εκπαιδευτικών. Η εισαγγελική όμως παρέμβαση δεν ήρθε ξαφνικά. Ήδη από τις πρώτες ημέρες καταλήψεων διάφορα ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας ξεκίνησαν μία δυναμική καμπάνια συκοφαντίας απέναντι στις σχολικές καταλήψεις, τσουβαλιάζοντας τις μαθητικές και εκπαιδευτικές διεκδικήσεις με τις «ψεκασμένες» κραυγές μιας μειοψηφικής τάσης στο μαθητικό κίνημα, που τα έβαζαν με τις μάσκες αρνούμενες την ύπαρξη και την επικινδυνότητα του ιού.
Το μαθητικό κίνημα όμως δε θα υποχωρήσει μπροστά στις απειλές του κράτους και θα συνεχίσει τον αγώνα για τα δίκαια αιτήματα του. Φυσικά έχοντας στο πλευτό του το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και ειδικότερα τους εκπαιδευτικούς που από την πρώτη στιγμή είχαν δηλώσει την αντίθεση τους με την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων με την έναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Εμείς από την μεριά μας ως Κλαδική Ένωση Εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλίας Ροσινάντε δηλώνουμε την αμέριστη στήριξη μας στα αιτήματα των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Κόντρα στην αναλγησία κράτους και υπουργείου να ενισχύσουν ουσιαστικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης προστατεύοντας το σύνολο των μελών της, διεκδικούμε την λήψη σημαντικών μέτρων για τη προστασία των εργαζομένων και των μαθητών/ριών. Διεκδικούμε εκπαίδευση και εργασία υπό αξιοπρεπείς όρους, σύμφωνους με τις υγειονομικές ανάγκες και ενάντια στη κυβερνητική λογική που αντιμετωπίζει δασκάλους/ες και μαθητές/ριες ως αναλώσιμους/ες.
- Άμεσες προσλήψεις εκπαιδευτικών, σχολικών ιατρών και καθαριστών/ριών.
- Κοινοί πανεκπαιδευτικοί αγώνες μαθητών/τριών-φοιτητών/τριών-εκπαιδευτικών.
- Καμία τάξη με περισσότερους/ες από 15 μαθητές και μαθήτριες.
- Να παύσει άμεσα κάθε εισαγγελική και αστυνομική επιχείρηση απέναντι στις μαθητικές καταλήψεις.
- Αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού που παρέχεται στα σχολεία
- Δωρεάν τεστ για την εκπαιδευτική κοινότητα.
- Επίταξη χώρων για τη μεταφορά σχολικών τμημάτων.