Το μεσημέρι της Παρασκευής 21/9 δολοφονείται με λιντσάρισμα ο γκέι ακτιβιστής Ζακ Κωστόπουλος. Το θύμα εγκλωβισμένο σε μαγαζί με αγοραπωλησίες κοσμημάτων στην Ομόνοια προσπαθώντας να διαφύγει σπάζοντας την τζαμαρία βρίσκει μπροστά του τον ιδιοκτήτη και έναν μπράβο του να τον κλωτσάνε στο κεφάλι μέσα σε σπασμένα γυαλιά ανελέητα και τελικά θανάσιμα. Το λιντσάρισμα ενός ανυπεράσπιστου ανθρώπου ήταν και θα είναι πάντοτε η κατ’ εξοχήν μέθοδος του κοινωνικού φασισμού, όπου και από όποιους και αν συμβαίνει.
Η δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου εδώ και 3 μέρες παρουσιάζεται από τα ΜΜΕ ως η «έσχατη λύση» ενός απλού «αγανακτισμένου» κοσμηματοπώλη. Το λιντσάρισμά του ως αποτέλεσμα της πρόθεσης των περαστικών να προστατέψουν την περιουσία του μαγαζάτορα από τον τοξικοεξαρτημένο επίδοξο ληστή, τον οποίο απλά χτύπησαν και εκείνος με κάποιον μαγικό τρόπο σκοτώθηκε. Χωρίς να τους απασχολεί ότι το θύμα ήταν εγκλωβισμένο και μόνο του σε ένα μαγαζί στο κέντρο της Αθήνας μέρα μεσημέρι. Χωρίς να τους απασχολεί ότι στο στενό έκαναν βόλτα τα ΜΑΤ. Χωρίς να εξετάζουν καμία άλλη εκδοχή της ιστορίας ή έστω επιλογή του δολοφόνου.
Είναι προφανές ότι η παραμικρή αυτοάμυνα δεν υπάρχει σε αυτή τη δολοφονία. Βρισκόμαστε απέναντι σε μια ξεκάθαρα κανιβαλιστική λογική: της ασφάλειας του μαγαζιού επί πτωμάτων, την αυτοδικία, που πρέπει να νομιμοποιηθεί στην κοινωνία όταν αφορά την περιουσία και τα αφεντικά. Η κοινωνία πρέπει να εμπεδώσει ότι όχι μόνο η ασφάλεια είναι σημαντικότερη από την ελευθερία, αλλά και η περιουσία είναι σημαντικότερη από τη ζωή. Ακόμα κι αν είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν οποιαδήποτε περιουσία απειλούνταν ή και αυτό είναι μια κατασκευή των χωροφυλάκων και των δημοσιογράφων που συνεργάζονται μαζί τους.
Η αντιδραστική τοποθέτηση του «ναι μεν, αλλά» και η εμμονική μεγέθυνση του «αλλά» από τα ΜΜΕ και μερίδας κόσμου, επιχειρεί να κουκουλώσει τον φασιστικό χαρακτήρα της δολοφονίας και επιπλέον να της δώσει κοινωνικά χαρακτηριστικά. Όσο ακόμα το όνομα του θύματος ήταν άγνωστο, μιλούσαν για έναν τοξικοεξαρτημένο ληστή, ένα πρεζόνι, ένα σκουπίδι και η φρίκη της δολοφονίας σχετικοποιούνταν μέσα από αυτή την ταυτοποίηση. Η δημοσιοποίηση του ονόματος επιβάλει μια άλλου τύπου σχετικοποίηση. Είμαστε εδώ για να τις εμποδίσουμε και τις δύο.
Η κοινωνική αλληλεγγύη στέκεται απέναντι στον φασισμό, χωρίς «ναι μεν αλλά», χωρίς σχετικοποιήσεις, χωρίς να υποτιμά τον σκοταδισμό που καλλιεργείται απέναντι στους ευάλωτους ανθρώπους, χωρίς να αφήνει καμία πιθαμή χώρο στις ιδέες και τις πράξεις του.
Η Αναρχοσυνδικαλιστική Πρωτοβουλία Ροσινάντε καλεί την Τρίτη 25/9 στις 9 π.μ. στα Δικαστήρια Ευελπίδων (κτήριο 9), όπου θα απολογείται στον ανακριτή ο δολοφόνος ιδιοκτήτης του μαγαζιού, Δημόπουλος. Για να δείξουμε ότι καμία ζωή δε μπορεί να χάνεται μέσα στη σιωπή.