Ανακοίνωση της Κλαδικής Εκπαίδευσης της Αναρχοσυνδικαλιστικής Πρωτοβουλίας Ροσινάντε
Το νομοσχέδιο για την παιδεία που κατατέθηκε εν μέσω πανδημίας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στις 22/4, αποτελεί μία ακόμη επίθεση σε βάρος τόσο του σύνολου των εργαζομένων στην εκπαίδευση, όσο και των μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών. Πλήττει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και επιβάλλεται ως συνέχεια του νόμου Κεραμέως, σε μία χρονική περίοδο κατά την οποία σχολεία και πανεπιστήμια παραμένουν είτε κλειστά, είτε λειτουργούν μέσω τηλεμαθημάτων.
Όσον αφορά την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι διατάξεις του αντεκπαιδευτικού αυτού νομοσχεδίου προβλέπουν την επαναφορά της βάσης του 10 για τις προαγωγικές/ενδοσχολικές εξετάσεις,την αξιολόγηση-με την χρήση και αρνητικής βαθμολόγησης- των καθηγητών,την αναχρονιστική επαναφορά της αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο λυκείου, καθώς και τον αποκλεισμό των μαθητ(ρι)ών που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους από την εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. Στην τριτοβάθμια, ανοίγει ο δρόμος ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης με τη λειτουργία ξενόγλωσσων πανεπιστημιακών τμημάτων, χρηματοδοτούμενων μέσω διδάκτρων, ενώ επιπρόσθετα ο περιορισμός των μεταγραφών-μέσω επιβολής πιο αυστηρών κριτηρίων-ενισχύει του ήδη υπάρχοντες ταξικούς φραγμούς. Ταυτόχρονα, η συνθήκη που έχει διαμορφώσει η πανδημία στον χώρο της εκπαίδευσης, έχει επιπτώσεις και στην διεξαγωγή της φετινής εξεταστικής των ΑΕΙ.
Το υπουργείο μέσω ανακοίνωσης του δηλώνει πως η διαδικασία διανομής των συγγραμμάτων θα ολοκληρωθεί στις 15/6,ενώ σε πολλές σχολές η εξεταστική ξεκινά ακόμα και εβδομάδες νωρίτερα.Αυτό το γεγονός,σε συνδυασμό με τις ανεπάρκειες και τις αδυναμίες που παρουσιάζονται στις πλατφόρμες ηλεκτρονικής διδασκαλίας, κάνει ξεκάθαρο το γεγονός ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει με καθαρά διεκπεραιωτικό τρόπο την διαδικασία της εξεταστικής, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις φυσικές δυνατότητες και τις ανάγκες των φοιτητ(ρι)ών.
Ως συνέχεια της επίθεσης της κυβέρνησης στην δημόσια παιδεία, προστίθεται η τροπολογία που παρουσιάστηκε στις 8/5.Η οποία στις διατάξεις της, προβλέπει την εισαγωγή κάμερων παρακολούθησης της διεξαγωγής της διδασκαλίας, και τη μαγνητοσκόπηση της. Η τροπολογία αυτή, πέρα από το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά βλαπτική συνολικά για την εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργεί ένα κλίμα διαρκούς επιτήρησης και παραβίασης ιδιωτικότητας για όποιον και όποια βρίσκεται εντός των αιθουσών, ενώ ανοίγει το δρόμο για μία ακόμη πιο αυστηρή αξιολόγηση σε βάρος των εκπαιδευτικών, εγκαθιδρύοντας ένα καθεστώς εκφοβισμού κατά την διάρκεια της παράδοσης κάθε μαθήματος. Ακόμα, ο κίνδυνος της αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαίδευσης με τηλεμαθήματα ανάλογα με τις βουλές του υπουργείου, καθίσταται πλέον πιθανός, καθώς προβλέπεται η εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση μέσω χρήσης τεχνολογίας, όποτε κρίνει το ίδιο.
Μπροστά στην επέλαση του αντεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, ο δρόμος του αγώνα ενάντια στην περαιτέρω εξύψωση ταξικών φραγμών, του ελέγχου και των αποκλεισμών είναι ο μόνος νικηφόρος δρόμος. Στηρίζουμε τις πανελλαδικές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις που διεξάγονται εναντία στην αντεκπαιδευτική πολιτική του Κράτους. Με κοινούς αγώνες μαθητ(ρι)ών, φοιτητ(ρι)ών και εργαζομένων στην εκπαίδευση να φροντίσουμε το νομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά, αγωνιζόμενοι/ες για σπουδές και εργασία στο ύψος των αναγκών της τάξης μας.
-Το νομοσχέδιο Κεραμέως να μείνει στα χαρτιά!
-Να μην επιτρέψουμε τον αποκλεισμό κανενός/καμίας από την εξεταστική.
-Αντικατάσταση της δια ζώσης εξεταστικής από εργασίες και πραγματοποίηση δια ζώσης εξεταστικής με όλα τα απαραίτητα μετρά προστασίας, όπου αυτή δεν μπορεί να αντικατασταθεί.
-Να μην χαθεί το εξάμηνο για κανένα φοιτητή/τρια. Μείωση της εξεταστέας ύλης.
-Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Ενάντια στην αξιολόγηση!
-Έξω οι κάμερες από τα σχολεία. Ούτε σκέψη για μαγνητοσκόπηση των μαθημάτων.
-Μεταγραφές για όσους και όσες τις έχουν ανάγκη.
-Κοινοί αγώνες μαθητ(ρι)ών, φοιτητ(ρι)ών,εκπαιδευτικών!