Σήμερα ψηφίζεται το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο που υπόσχεται να φέρει τον εκσυγχρονισμό στα ελληνικά πανεπιστήμια και να τα κάνει ‘ισάξια με τα ευρωπαϊκά standards’. Είναι προφανές ότι οι πάγιες απαιτήσεις του κεφαλαίου έχουν βάλει στο μάτι εδώ και χρόνια τα όπια ψήγματα δημόσιου χαρακτήρα είχε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στα πλαίσια λοιπόν του να “κάνουμε την κρίση ευκαιρία” η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ αποφάσισε να τα βάλει με το ‘αναχρονιστικό εκπαιδευτικό σύστημα που κρατάει τη χώρα πίσω’. Γιατί μάλλον ‘αναχρονιστικές’ είναι οι απόψεις για καθολικό δικαίωμα στην παιδεία, υγεία περίθαλψη και πρόνοια.
Μας λένε τα αστικά ΜΜΕ ότι η ‘κακοδιαχείριση των πανεπιστημίων’ φταίει για την ‘κατάντια της χώρας μας’. Δε μας λένε όμως ότι η παιδεία υποχρηματοδοτείται εδώ και χρόνια. Δε μας λένε για τη συνεχή ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων. Δε μας λένε ότι οι εκάστοτε εγκάθετοι της πολιτικής εξουσίας που κυριαρχούν και είναι φορείς ‘διαφθοράς’ στα ελληνικά πανεπιστήμια, θα είναι πάλι οι φορείς εξουσίας όσες αλλαγές και αν γίνουν σε αυτό το σύστημα που ζούμε.
Το εκτρωματικό νομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου έρχεται όταν ήδη υπάρχει μείωση κονδυλίων κατά 21,9% στο προϋπολογισμό για την παιδεία. Πάει να περάσει εισαγωγή επενδυτών στα πανεπιστήμια, αλλά την εισαγωγή εξωπανεπιστημιακών (βλέπε επιχειρηματίες και πολιτικό προσωπικό) στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Καθιερώνει τους δύο κύκλους σπουδών και τις πιστωτικές μονάδες. Στοχεύει στα πτυχία χωρίς αξία, στους πτυχιούχους δίχως έρμα και δια βίου ανακαταρτιζόμενους σε νέες συνταγές, δτο φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό (βλέπε ‘ανταγωνιστικό’). Σε αυτά μεταφράζεται τελικά αυτός ο περιβόητος εκσυγχρονισμός.
Ήδη 902 πανεπιστημιακοί από 42 χώρες του εξωτερικού, υπογράφουν κατά του ν/σ σημειώνοντας πως αυτό το μοντέλο είχε καταστροφικές συνέπειες όπου εφαρμόστηκε. Για να ηττηθεί όμως η πολιτική κυβέρνησης και κεφαλαίου απαιτείται πανεκπαιδευτικό κίνημα με εργατική προοπτική.
Πανεκπαιδευτικό ούτως ώστε να αγκαλιάζει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τους εκπαιδευτές και τους εκπαιδευόμενους. Κίνημα ούτως ώστε οι όποιες φωνές αντίστασης να μην εγκλωβιστούν απλά ως φωνές διαμαρτυρίας, αλλά να μετουσιωθούν σε κίνημα ανατροπής με όπλα τους τα συλλογικά όργανα πάλης και τις κινητοποιήσεις. Εργατική προοπτική ούτως ώστε να καταδεικνύεται ότι οι εκπαιδευτικοί και όσοι απασχολούνται σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά και οι εκπαιδευόμενοι, είναι και αυτοί εργαζόμενοι ή εν δυνάμει. Εργατική προοπτική ούτως ώστε να συνδεθεί το πανεκπαιδευτικό κίνημα με το εργατικό.
Στο δρόμο που άνοιξε το φοιτητικό κίνημα του 2006-2007, αλλά και οι κινητοποιήσεις των δασκάλων, να χαράξουμε μια νικηφόρα προοπτική.
Κάτω τα νέα μέτρα του νομοσχεδίου για την παιδεία
Εναντία στην εντατικοποίηση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση