Ανακοίνωση της κλαδικής ένωσης Εκπαίδευσης της Α.Π.Ροσινάντε σχετικά με την εγκληματική απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει τα σχολεία εν μέσω ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων.
Την ημέρα που τα κρούσματα ξεπέρασαν τις 50.000, ακολουθώντας μια ραγδαία πορεία ανόδου, επέλεξαν το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση να βάλουν την επιτροπή λοιμωξιολόγων να συνεδριάσει, για να μας πει αυτό που είχε ήδη αποφασιστεί και μας διατυμπάνιζαν κυβερνητικοί αξιωματούχοι εδώ και μέρες: τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά.
Η υπουργός παιδείας ισχυρίζεται ότι νοιάζεται για τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες που έχει στα παιδιά η αποχή από την δια ζώσης εκπαίδευση, δεν είδαμε όμως να νοιάζεται πάρα πολύ για την ψυχολογία των παιδιών όταν τα ανάγκαζε να αλλάξουν τμήμα στη μέση της χρονιάς για να κάνει συγχωνεύσεις και να γλιτώσει χρήματα από τους διορισμούς των αναπληρωτών. Την απασχολεί το ότι η τηλεκπαίδευση δεν αποτελεί ποιοτική εκπαίδευση, τη στιγμή που πέρσι ήθελε να γίνουν κανονικά εξετάσεις με τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, αφού θεωρούσε πως η χρονιά που ήταν στο μεγαλύτερο μέρος της τηλεκπαίδευση είχε γίνει κανονικά, θέση από την οποία υποχώρησε μόνο την τελευταία στιγμή.
Ισχυρίζεται ακόμα ότι η διασπορά στα σχολεία ήταν πολύ μικρή και ελάχιστα τμήματα έκλεισαν λόγω κρουσμάτων, επιλέγοντας συνειδητά να αγνοήσει δύο «λεπτομέρειες»: πρώτον μιλάμε για διασπορά που αφορούσε μια πολύ λιγότερο μεταδοτική παραλλαγή του ιού, δεύτερον ότι με το 50%+1 πολύ δύσκολα θα έκλεινε τμήμα επισήμως, αν και στην πραγματικότητα τα τμήματα που είχαν κρούσματα δεν λειτουργούσαν – ειδικά στα δημοτικά που δεν υπάρχει ο φόβος να χάσουν τη χρονιά από απουσίες, οι γονείς επέλεγαν να μην στείλουν τα παιδιά στο σχολείο μέχρι να βεβαιωθούν ότι δεν υπάρχουν περισσότερα κρούσματα στην τάξη.
Κανέναν δεν πείθουν οι διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΙΘ ότι η απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, χωρίς καν μια μικρή παράταση μέχρι να φανεί σε ποιό βαθμό θα επιβαρυνθούν τα ήδη υπερπλήρη νοσοκομεία από τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων, πάρθηκε με γνώμονα τα επιδημιολογικά δεδομένα και το καλό των μαθητών. Οι λόγοι που πριν ακόμα γνωρίζουν οτιδήποτε για την πορεία της πανδημίας επέμεναν ότι τα σχολεία θα λειτουργήσουν κανονικά είναι εντελώς ανεξάρτητοι από τα συμφέροντα της εκπαιδευτικής κοινότητας, και έχουν να κάνουν α) με τα συμφέροντα των σχολαρχών που δε θέλουν οι επιχειρήσεις τους, τα ιδιωτικά σχολεία, να λειτουργούν με τηλεκπαίδευση, β) με το σχέδιο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που πρέπει να προχωρήσει για να κατηγοριοποιηθούν τα σχολεία σε αυτά που αξίζουν και σε αυτά που δεν αξίζουν χρηματοδότηση, γ) με το πρόγραμμα Pisa που αφορά την αξιολόγηση των μαθητών μέσω εξετάσεων στην ΣΤ’ δημοτικού και στη Γ’ γυμνασίου και δ) με τις δυσκολίες που παρουσιάζει η προοπτική της τηλεκπαίδευσης μετά τα όσα αποκαλύφθηκαν για τη σύμβαση με τη Cisco αλλά και την πρόθεση των εκπαιδευτικών να πηγαίνουν στα σχολεία για τηλεκπαίδευση ώστε να αναδειχθούν οι τεράστιες ελλείψεις και να πιέσουν για τον εξοπλισμό των σχολείων.
Για όλους αυτούς τους λόγους η κυβέρνηση στέλνει εκπαιδευτικούς και μαθητές στα σχολεία χωρίς στοιχεία για τις επιδημιολογικές συνέπειες αυτής της κίνησης. Το «πρωτόκολλο» που ανακοινώθηκε είναι η ίδια αστειότητα που ίσχυε και πριν τις γιορτές, με ένα επιπλέον self test για την πρώτη εβδομάδα και με τη διαφορά ότι τώρα θα παρέχονται self test και στους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς και μαθητές, και θα έχουν ένα παραπάνω σε περίπτωση κρούσματος (και δύο rapid οι ανεμβολίαστοι μαθητές), ενώ διατηρείται το 50%+1. Με λίγα λόγια, καμία πρόβλεψη για την πρόληψη της μετάδοσης – οι μαθητές θα εξακολουθήσουν να είναι σε τάξεις ανά 25-30, χωρίς εξαερισμό παρά μόνο τα ανοιχτά παράθυρα όσο χαμηλά και αν πέσει η θερμοκρασία, χωρίς κλείσιμο του τμήματος αν υπάρχουν κρούσματα και χωρίς μοριακά τεστ.
Η απόφαση του ΥΠΑΙΘ είναι εναρμονισμένη με τη γενικότερη στάση της κυβέρνησης, αλλά και των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, που συνοψίζεται στο εξής: δεν μπορούμε άλλο να πληρώνουμε για λοκντάουν, θα δουλεύετε ακόμα και όταν είστε ύποπτα κρούσματα, θα κάνετε μόνο πέντε μέρες καραντίνα όταν κολλάτε, και ό,τι γίνει.
Εμείς αρνούμαστε να γίνουμε πειραματόζωα για να δουν οι κυβερνήσεις αν μπορεί να επιτευχθεί ανοσία της αγέλης και αν μπορούν να αντιμετωπίσουν την πανδημία με περισσότερους θανάτους αλλά με μικρότερο κόστος.
Απαιτούμε να μπαίνει ως πρώτο κριτήριο η προστασία της ζωής.
Είμαστε ενάντια στο άνοιγμα των σχολείων πριν εκτιμηθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα του σφοδρού αυτού κύματος.
Απαιτούμε ουσιαστικά μέτρα όταν γίνει το άνοιγμα: μείωση μαθητών στην τάξη, τοποθέτηση συστημάτων εξαερισμού, πρόσληψη περισσότερων καθαριστών ώστε να γίνεται απολύμανση των χώρων, δωρεάν rapid τεστ από συνεργεία του ΕΟΔΥ στα σχολεία και δωρεάν pcr τεστ για όλο τον πληθυσμό.